
2025 Yılı Motosiklet Satış Adetleri Açıklandı: Geçen Yıla Göre Dev Kayıplar Ortaya Çıktı
Türkiye motosiklet pazarında 2025 yılına ait satış rakamları belli oldu. Açıklanan veriler, pazarın bir önceki yıla göre ciddi oranda daraldığını gösteriyor.
Özellikle Suzuki, Aprilia, KTM, TVS ve CF Moto gibi markalarda düşüş oranlarının %60 ile %85 arasında olması sektörün içinde bulunduğu durumu net şekilde ortaya koyuyor.
2024 ve 2025 satış adetleri karşılaştırıldığında, birçok markada sert bir gerileme mevcut. Bu düşüşün ardında ekonomik koşullar, kredi kısıtlamaları, stok problemleri ve fiyat politikalarının etkili olduğu görülüyor.

2024 – 2025 Motosiklet Satış Karşılaştırma Tablosu
| Marka | 2024 Satış | 2025 Satış | Fark | Düşüş Oranı |
|---|---|---|---|---|
| KUBA | 175.530 | 112.772 | -62.758 | %35,7 |
| HONDA | 131.384 | 63.440 | -67.944 | %51,7 |
| MONDIAL | 121.539 | 54.735 | -66.804 | %54,9 |
| RKS | 71.183 | 49.461 | -21.722 | %30,5 |
| TVS | 60.075 | 19.838 | -40.237 | %67,0 |
| CF MOTO | 25.856 | 8.578 | -17.278 | %66,8 |
| YAMAHA | 23.791 | 12.474 | -11.317 | %47,5 |
| BMW | 3.260 | 3.083 | -177 | %5,4 |
| DUCATI | 492 | 426 | -66 | %13,4 |
| KTM | 3.277 | 802 | -2.475 | %75,5 |
| KAWASAKI | 1.472 | 1.055 | -417 | %28,3 |
| SUZUKI | 2.650 | 377 | -2.273 | %85,8 |
| TRIUMPH | 776 | 533 | -243 | %31,3 |
| HARLEY DAVIDSON | 344 | 176 | -168 | %48,8 |
| APRILIA | 2.125 | 359 | -1.766 | %83,0 |
Bu Düşüşün En Önemli Nedeni Ne?
2025 satış rakamlarının bu kadar düşmesindeki temel sebep, motosiklet sektöründe finansmana erişimin zorlaşması oldu.
Artan faiz oranları, kredi başvurularının reddedilmesi, düşük kredi limitleri ve motosikletin hâlen birçok banka tarafından “lüks tüketim” kategorisine sokulması, satışları doğrudan etkiledi.
Buna ek olarak:
- Ekonomik belirsizlik
- Markaların stok azaltması
- Bazı modellerin artık gelmemesi
- Fiyat–performans algısındaki bozulma
- İkinci el piyasasının daha cazip hâle gelmesi
gibi faktörler de düşüşü hızlandırdı.

En Çok Düşüş Yaşayan Markalar: 2025’in Kayıp Liderleri
Verilere göre en sert daralmayı yaşayan ilk 5 marka şu şekilde:
Suzuki – %85,8 düşüş
Aprilia – %83,0 düşüş
KTM – %75,5 düşüş
TVS – %67,0 düşüş
CF Moto – %66,8 düşüş
Bu markaların ortak noktası, ya stok–model azalması ya da fiyat seviyelerinin rakiplerine göre yüksek kalması.
Premium Markalar Nasıl Etkilendi?
BMW ve Ducati gibi markalar en az etkilenenler arasında yer aldı.
BMW sadece %5,4 düşüş yaşadı, bu neredeyse sabit bir performans anlamına geliyor.
Ducati ise %13,4 düşüş ile yılı kapattı.
Bu durum, yüksek gelir grubuna hitap eden markaların ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilendiğini bir kez daha doğruluyor.

2026 İçin Beklentiler: Piyasa Toparlanabilir Mi?
Uzmanlara göre 2026’da iki koşul sağlanırsa motosiklet sektörü yeniden büyüyebilir:
✔ Kredi politikalarının gevşetilmesi
✔ Fiyatların stabil hâle gelmesi
Aksi hâlde 2025’teki daralmanın devam etmesi ve markaların Türkiye yatırımlarını azaltması ihtimali masada duruyor.
2025 yılı Türkiye motosiklet pazarı için ciddi bir küçülme yılı oldu.
Hemen hemen tüm markalarda düşüş görülürken, Suzuki, Aprilia ve KTM gibi markalarda kayıp oranı %75–85’e kadar çıktı.
Orta segmentte yaşanan bu sert daralma, sektördeki genel ekonomik baskının bir yansıması olarak değerlendiriliyor.
VERİ KAYNAĞI: MotoPixelTV





































